lauantai 24. joulukuuta 2016

Mikä avuksi jouluahdinkoon?

Joulunaika on useimmille rentouttavaa yhdessäolon aikaa, josta koko perheen kanssa nautitaan yhdessä. On myös varjopuoli - perheet joissa on huoli yhteisestä hyvinvoinnista tai hyvinvointia varjostavat esimerkiksi päihdeongelmat. On myös ihmisiä, jotka ovat jouluna yksinäisempiä kuin koskaan.

Mitä jos jouluna ei olekaan onnellinen?

Ajattelisin, että jokainen voi tilanteestaan huolimatta saada joulusta itselleen jotain hyvää. Sinä joka olet yksin tai allapäin,
tee itsellesi arvostava teko: Tee jotain, mistä nautit. Vaikka juuri nyt ei tuntuisi hyvältä, voit muistaa tekemiäsi asioita ehkä myöhemmin lämmöllä. Listaan tähän alle esimerkkeinä omia mielihyvän kohteita.

  1. Lempiruoka
  2. Sisustuskynttilät
  3. Hiihtäminen ja uiminen
  4. Värityskirjat
  5. Kahvi ja suklaa
  6. Pitkät yöunet
  7. Laulaminen ja soittaminen
  8. Kävely talvisessa rantamaisemassa
  9. Hyvä kirja




Tässä  myös ohjeet hyggeilyn aloittamisen. “Hygge” on tanskalainen termi sille, mitä yllä kirjoitin: Rennolle oleskelulle talven synkimpään aikaan.

Oikein hyvää joulua kaikille! 

<3 : Liisa

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti